Koło PZN w Warszawie

Koło PZN w WarszawieGostyńskie Koło Polskiego Związku Niewidomych przygotowało wakacyjną niespodziankę dla swoich podopiecznych. Grupa 25 osób niewidomych i niedowidzących wraz z ich opiekunami i przewodnikami wyjechała na trzy dni do Warszawy. Relacjonuje Jolanta Kosowicz – zastępca prezesa Koła Gostyń PZN: - Ten wyjazd to spełnienie marzeń części naszych podopiecznych. Odwiedziliśmy bardzo dużo miejsc w Warszawie.

Między innymi zwiedziliśmy Stare i Nowe Miasto, sporo czasu spędziliśmy w Zamku Królewskim. Spacerowaliśmy po Krakowskim Przedmieściu. Gościliśmy w Pałacu Prezydenckim. Osobnym, relaksacyjnym punktem naszej wycieczki był pobyt w Parku i Pałacu w Wilanowie. Artystycznych wrażeń dostarczyło nam zwiedzanie Galerii Narodowej Zachęta. Wszystkich urzekły warszawskie Łazienki, a zwłaszcza Pomarańczarnia i Pałac na Wodzie. Wiele emocji i przemyśleń pojawiło się w tracie pobytu w Muzeum Powstania Warszawskiego. Na deser wjechaliśmy na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki. Mimo, że uczestnicy mieli w nogach kilkadziesiąt kilometrów, to wszyscy byli zachwyceni Warszawą i bardzo zadowoleni z wyjazdu.

Jak podkreślają członkowie PZN Koło w Gostyniu, dla wielu był to pierwszy pobyt w stolicy. A Ci, którzy byli już w Warszawie kolejny raz, zobaczyli nowe i nieznane miejsca. Wycieczka była też doskonałą okazją do integracji i wspólnej zabawy uczestników.

Wyjazd wakacyjny odbył się dzięki dofinansowaniu przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gostyni tego działania ze środków PFRON oraz wkładowi własnemu Koła PZN.

Zarząd gostyńskiego Koła Polskiego Związku Niewidomych serdecznie dziękuje za wsparcie.